woensdag 8 januari 2014

Jaloers (Marja)

Soms heeft het zo zijn voordelen om een vrouw te zijn. Zo vind ik dat ik volledig in mijn recht sta als ik jaloers ben. En ook al weet ik, dat het aboluut nergens op slaat, toch ga ik er volledig in op.

Vandaag had ik zo'n dag, waarop mijn innelijke groene heks volledig tot zijn recht kwam. En mijn favoriete slachtoffer is mijn man. Gewoon, omdat mijn kinderen geen partij zijn. Die blaf ik op zo'n dag hooguit een keertje extra af, pak wat speelgoed weg en deel wat straf uit hier en daar en dan heb ik mijn lol er  al weer uitgehaald.

Het begon al in de ochtend. Doordat ik last had van mijn rug had ik besloten, om maar niet te gaan fietsen vandaag, terwijl ik er best voor te porren was. In plaats daarvan stond ik dus in mijn eentje de was te doen, de sushi te maken (want er is hier in Tapanui nog steeds geen take away sushi....zucht) en de schuimpjes te draaien. Uit pure nijd naar mijn hele gezin toe heb ik de resten van het schuimdeeg he-le-maal alleen opgegeten. Dat zal ze leren! (helaas wist niemand dat ik schuimpjes had gemaakt, waardoor ogen uitsteken en jaloers maken helemaal zijn doel misten. Iedereen was lekker bezig en was helamaal niet bezig met wat er zich in de keuken afspeelde .)  Fons was intussen bezig om een coole boomhut te maken, iets wat me nog meer irriteerde. En nee, hij had me niet kunnen helpen, maar hij had op zijn minst zich ellendig kunnen voelen of een hamer op zijn duim kunnen laten landen. Maar neee, alles ging weer eens goed.....

Nu zijn we sinds een paar dagen bezig om van het oerwoud om ons huis een soort van tuin te schapen. Dus er is heel veel gesnoeid. Gelukkig mochten we het tuinafval bij een vriendin brengen, maar dat moet wel met een trailer. En aangezien we geen trailer en geen trekhaak op de auto hebben, moet daar even iets voor georganiseerd worden. Dat liet ik dus mooi Fons doen, want ik had daar ff geen zin zin. (Lekker puh). Toen belde hij even later op. Hij vertelde me, dat hij ietsje later thuiskwam, omdat hij een KEIZERSNEDE bij een koe mocht meemaken! Hoe cool is dat! Ik heb jaren op de verloskamers gewerkt en had dit zo graag willen meemaken!

Maar goed, omdat ik HEM op pad had gestuurd kwam dit op ZIJN pad. Het woord karma gleed even door mijn gedachten, maar mijn groene heks nam het over. Ik speelde even met de gedachte om iets met laxeermiddel te gaan doen, maar omdat mijn jongste telg mij even later demonstreerde wat daar de gevolgen van zouden kunnen  zijn, liet ik dat idee maar even varen. (en waar was Fons???)

Na het eten ging Fons even fietsen. Ik heb gesmeekt om regen (ik hoefde er volgens mij niet veel aan te doen, want het regent hier zo'n beetje de hele dag....) Maar net op zijn rondje werd het droger en droger! Nu vraag ik je, waar haalt hij het lef vandaan he....

Nu zit ik op de bank en heb besloten, om mijn groene heks voor vandaag (is toch al voorbij) maar gedag te zeggen. Ik ben in mijn eentje de hele dag jaloers geweest en heb iedereen de ogen willen uitsteken, maar het is als een boemerang teruggekomen.  Iedereen heeft een leuke dag gehad en ik niet. Dat jaloerse gedoe is trouwens toch niks voor mij. Beetje kinderachtig ook nu ik er aan terugdenk. Flauw hoor, van mezelf. Morgen zal ik weer mijn liefdevolle, zorgzame en perfecte moeder  en vrouw zijn...... Maar nu moet ik eerst nodig even wat afwassen met heet water, want Fons staat te douchen en dat trekt  de gasfles niet. De aanhouder wint zeg ik je!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten