vrijdag 24 januari 2014

Levenslessen (Marja)

Ik maak vaak iets mee waarbij ik achteraf denk: ik wou, dat iemand me dat van te voren even had gemeld. Het had misschien niets veranderd aan de situatie zelf, maar dan was ik er misschien wat beter op voorbereid of zo.
En omdat ik zoveel heb geleerd hier de afgelopen tijd, wilde ik mijn geleerde, wijze levenslessen met jullie delen. Want waarom zou iedereen het wiel steeds opnieuw moeten uitvinden, toch?

Hopelijk zullen deze lessen jullie leven net zo veraangenamen als bij mij is gebeurd. Veel plezier ermee.

* Bij het maken van kokosbrood: niet vergeten om de gemalen kokos toe te voegen. Het smaakt naar iets raars , maar niet naar kokosbrood als je dat vergeet.

* Als je koekjes bakt, vergeet dan niet het kookwekkertje te zetten. Als je druk bezig bent met andere dingen, kun je de tijd weleens vergeten.

* Als het brandalarm in de keuken afgaat, zijn de koekjes eigenlijk net te knapperig om te eten. Gebruik die dus niet als indicatie voor baktijd van koekjes.

* Gooi geen platte, zwarte stukjes weg waarvan je niet weet wat het is. Na het legen van de grijze bak in de vuilniswagen blijkt het in 89 %bvan de gevallen een essentieel onderdeel te zijn van een  (anders wel) goed werkend systeem ergens in huis.

* Tomatenplanten gaan dood als ze geen water krijgen.

* Als je telefoon geen berichten meer ontvangt, hoeft het niet te betekenen, dat hij helemaal stuk is. Soms moet je gewoon even een instelling veranderen en blijkt hij het weer te doen.

* Als je je in een groep Engels sprekende mensen begeeft, snappen ze je niet als je NL tegen ze gaat praten. Ook niet als je dat langzaam doet, of hard gaat praten.

* Een kind eet altijd meer als je minder eten klaarmaakt en gaat daarna klagen over honger, omdat je nooit genoeg maakt.

* Als je 's morgens in je bed ligt en je hoort de vuiniswagen aankomen rijden, ben je te laat om de rolcontainer buiten te zetten. Want voordat je je kleren, sloffen, voordeursleutel en bak gevonden hebt, is de wagen Tapanui al weer uit.

* Als de personal trainer "lekker" je been-en bilspieren met je traint, is fietsen op een mountainbike de volgende dag  te vergelijken met een wee in je benen die pas ophoudt drie uur na de fietstocht. En zorg ervoor, dat je een liefdevol persoon bij je in de buurt hebt, die  je van elke zittende positie naar een staan kan helpen. Dat scheelt enorm.


En tot slot nog eentje: als iemand hier zegt dat het misschien niet het beste idee is, betekent dat: je bent stom als je het doet, maar dat is je eigen keuze .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten