woensdag 23 april 2014

10 minuten gesprek (Marja)

Vorige week waren de 10 minuten gesprekken op de middelbare school. Intekenen kon hele gemakkelijk via internet. Ik kon zelf kiezen met welke docent ik een gesprek wilde en op welk tijdstip. Nu doet onze oudste dochter wel goed op school, maar toch wilde ik een gesprekje met haar mentor oven een paar kleine dingetjes.

op de intekenlijst zag ik, dat ze 's morgens tussen 7 en 8:50 de gesprekken zouden voeren. Beetje vroeg, maar met alle boeren in de omgeving die 5 uur opstaan uitslapen vinden, kon ik me wel voorstellen, dat dit een gunstige oplossing was voor iedereen. Ik heb dus zo laat mogelijk ingetekend, omdat voor 7 uur mijn hersenen tegenwoordig niet werken. Het vroege opstaan in NL ( de school was daar om 8 uur open) ben ik totaal ontwend!

Na het ontbijt liep ik met mijn oudste naar school en meldde me keurig op tijd bij de receptie. De dame achter de balie keek me even vreemd aan en ging toen de juf halen. Die kwam naar em toe lopen met een groot vraagteken op haar gezicht. Of wij een afspraak hadden? Want ze wist van niets. Ik begon meteen te twijfelen. Had ik dan de afspraak op een andere dag gemaakt?  Maar ik was er echt zeker van, ik heb de bevestigingsemail nog doorgekeken en daarna pas alles op de kaldender gezet.
De juf en secretaresse doken toen samen achter de computer en keken beiden ingespannen naar het scherm, om daarna met een gezicht vol begrip te knikken. Gelukkig, ik had het niet fout gedaan en dat gingen ze me nu zeggen. Met een brede grijns vertelden ze me, dat de dag juist was, maar het tijdstip was de oorzaak van de verwarring. Ik had inderdaad een afspraak om 8:50, maar niet am , maar pm. Ik was 12 uur te vroeg op de afspraak gekomen......

Was ik er weer ingestonken! Waarom doen ze dan ook niet aan een gewone 24-uurs klok hier! Ik kreeg wel een sticker omdat ik zo op tijd was, dat dan weer wel.

Met het schaamrood op de kaken (en de wetenschap dat tegen de avond het hele dorp op de hoogte was van mijn vlammende actie) ben ik naar huis gegaan.  En ergens had ik al een idee hoe het gesprek zou gaan die avond. Uw dochter is een slimme meid, die gaat er echt wel komen hoor. Maar laten we eerlijk zijn: we weten allebei van wie ze die slimheid heeft (en dat ben u niet he.... blond zeker?)


Ach ik moet het maar gezoon zo zien: als mensen niets van me verwachten (of juist dit soort acties), valt er in ieder geval nog wat te lachen met me!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten