woensdag 23 april 2014

Herfstvakantie (Marja)

De eerste term van 2014 zit er weer op! De kinderen hebben twee weken vrij. Fons heeft daarna pas vakantie en daarom gaan we daarna een weekje weg: terug naar Blenheim!

We gaan rijden met twee auto's is de bedoeling. Dat wordt een hele lange rit voor ons, omdat we het rijden niet kunnen afwisselen. We gaan er zo'n 10-12 uur over doen, een dag waar ik niet naar uitkijk kan ik je zeggen. Maar als we daar zijn, hebben we hopelijk iets warmer weer dan hier. We gaan nu de toerist uithangen daar, dus we gaan weer een boottocht de Marlborough sounds in, eten bij Pelorus Bridge, misschien naar Nelson. Lunchen bij een wijngaard staat op mijn verlanglijstje,  de kinderen willen weer een dagje naar hun oude school en natuurijk gaan we opvisite bij de vrienden die we daar gemaakt hebben.

De laatste dag van ons verblijf gaat Fons de Saint Clairs halve marathon rennen, waarna we na de lunch het eerste deel van de terugreis gaan beginnen. We gaan halverwege overnachten en komen zondag ergens in de loop van de dag weer thuis. En dan gaat iedereen maandag totaal uitgeput weer beginnen aan de tweede term van het schooljaar, die tot juli doorgaat.

Maar eerst genieten we van het feit, dat we niet meer snel klaar moeten zijn met ontbijten, geen huiswerk en dat we tijd hebben om allemaal leuke films te kijken.

En voordat we weggaan ga ik weer een kilo of wat pepernoten bakken, want ik kan natuurlijk niet met lege handen aankomen daar....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten