vrijdag 22 mei 2015

Carpoolen op z'n Nieuw-Zeelands

Een keer per week ga ik naar yoga. Dat is in Millers flat , zo'n 35 minuten hiervandaan. En omdat er meerdere mensen die kant opgaan, doen we heel modern aan carpoolen.

Ik rij naar punt A. Daar stapt mijn vriendin in of we rijden samen verder naar punt B. Daar stappen we over in een andere auto en rijden we verder naar punt C. Daar stappen we weer  in een ander auto of zij stapt in onze auto in en zo rijden we verder naar onze eindbestemming. Klinkt misschien een beetje omslachtig, maar als je ver bij elkaar vandaan komt en iedereen woont op de route, is dit een logische manier om te carpoolen. Zonder carpoolstraak helaas, dus we gaan met zijn vieren  gewoon over de tweebaans snelweg. Gaat prima.

Afgelopen donderdag regende het, het waaide en toen ik wegreed was het al donker. Ik reed naar A en stapte bij mijn vriendin in de auto. Bij B stapten we weer over, net als bij punt C. Daarvandaan reden we naar de yoga. En op de terugweg in omgekeerde volgorde. Wat voor mij betekende, dat ik in 40 minuten tijd 4 keer in een koude auto moest stappen. In het donker. In de regen. Vier keer.

Weet je, dat carpoolen is best leuk hoor, en het scheelt ook echt wel benzine. Maar de volgende keer zal ik wel aanbieden om te rijden. Dan zet mijn mijn stoelverwarming op hoog , ik neem een thermoskannetje thee mee en wat koekjes voor de gezelligheid.

Nu nog even op zoek naar lekkere muziek voor onderweg en dan ben ik er klaar voor.

Jammer dat de kans op files onderweg nul is, anders had ik nog even de kasten in kunnen duiken voor wat leuk vermaak voor onderweg.
Dan moet ik die maar weer bewaren voor als we in NL zitten.
Trouwens , autobingo doen in het donker  in NZ is denk ik toch zo leuk niet.; dat is meer een NL spelletje....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten