donderdag 21 maart 2013

Incasseren voor zwaargewichten (Marja)

Soms heb je van die dagen, dat je weet dat het niet meer goed gaat komen. En omdat we in in ons Murphy- tijdperk zitten, geef ik hem gewoon van alles de schuld. Maar soms lukt dat niet helemaal...

Ik ben in mei 2012 begonnen met hardlopen. Na 9 jaar geen sport gedaan te hebben, ben ik begonnen met een minuutje rennen, anderhalve minuut naar lucht happen. En een paar weken terug heb ik 15 kilometer gelopen, hartstikke stoer! Maar door al dat rennen in de heuvels, over gravel, over warm, kleverig asfalt en over nat gras, slijten de schoenen. Ik zag aan de onderkant, dat ik wel eens mocht gaan uitkijken naar een nieuw paar. Nu waren de sportschoenen in de aanbieding bij Rebel sport. Dat scheelde aanzienlijk. En omdat  ik zeer blij ben met mijn huidige schoenen, hoefde ik alleen maar te kijken welk merk ik had en een nieuw paar aan te schaffen.
Maar toen ik in de winkel stond, leken al die schoenen toch wel erg op elkaar. Allemaal flashe kleuren en vormen. Ik had paars met zwart (of andersom?) van het merk Asics, dat wist ik zeker (of Adidas, kon ook nog wel....).  Omdat ik het spoor totaal bijster was geraakt tussen al die puma's, asics en andere merken, gooide ik het op plan B. Thuis schoenen pakken, kijken naar merk en soort (adidas fortitude 5) en dan op internet kijken of Rebelsport ze nog had.

En toen kreeg ik de klap. Want waarvoor zijn deze schoenen geschikt? Voor de ( ik citeer even:)

De stabiele runningschoen voor zwaargebouwde lopers met neutrale afwikkeling


De Asics Gel Fortitude 5 is een zeer stabiele neutrale schoen voor de zwaardere loper. De Asics Fortitude 5 heeft een extra brede leest en is voorzien van Asics Gel in de hak en voorvoet.


Zoiets dus....


Sorry? Zwaargebouwde loper? Ik?
En niet alleen deze site zei het (ik ben NIET zwaar gebouwd, het ligt aan deze site...), maar ze zeiden het allemaal.... loop ik dan als een olifant? Zwaar lopen kan ook betekenen: nog niet soepel als een hinde, toch?
...
Oh nee, er staat daar echt: ZWAARGEBOUWDE LOPERs....

En toen gingen mijn gedachten even teurg naar de dag dat ik deze fijne (maar nu toch wel stomme) schoenen kocht. Er werd een heuse voet analyse gemaakt, ik paste verschillende schoenen en ik heb op de lopende band gerend met een camera ( niet te lang, want dat kon ik nog niet), zodat ik met de juiste schoenen de deur uit ging. En ik was er heel erg blij mee. Maar dan dit.... Het ergste was, dat Fons meekeek toen ik die site opende. Het is wat overdreven om te zeggen dat hij over de grond rolde van het lachen, maar er was wel meer dan een glimlach om zijn lippen......zwaargebouwde loper.....pfffrt.
 Die verkoper wist dat we naar NZ zouden gaan. Anders had hij vast niet het risico genomen, om mij schoenen te verkopen die geschikt zijn voor ZWAARGEBOUWDE LOPERS (in hoofdletters ziet het er nog erger uit, vind je niet.....).

Maar nu? Er is hier in het dorp een winkel waar ze heel veel hardloopschoenen verkopen. Met camera en lopende band. En ik heb toch nieuwe nodig vrees ik....
Rest mij niets anders om mijn ZWAARGEBOUWDE ego in te slikken en te accepteren, dat ik in het land van asics een ZWAARGEBOUWDE LOPER ben.... of in ieder geval zware botten heb...

 Maar iedereen (?) weet, dat ZWAARGEBOUWDE LOPERS net als diesels zijn: als ze eenmaal rennen, kunnen ze voor een lange tijd doorgaan.... dus die halve marathon moet een eitje worden! Ik zeg je: op naar New York!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten