maandag 18 maart 2013

Overal hetzelfde liedje (Marja)

Vandaag  regende het weer. Voor het eerst in weken  (ruim anderhalve maand), hebben we weer regen! En die vorige keer regen was maar een bui, meer niet. Maar vandaag....oeh..... donkere lucht, meer wolken, met regenbuiEN. Dus niet eentje, maar we hebben de hele dag af en aan flinke buien. En net als in NL (ik zweer het je, het is een universele wet), valt de meeste regen als de kinderen naar school moeten en als de ouders op het plein staan te wachten tot de kinderen weer uit school komen. Ik was vroeg met de auto en zag toen al, dat meer ouders dan anders hun kind gingen halen met de auto. Nu moet ik, als ik van school naar huis wil, altijd de snelweg oversteken. En die is rond drie uur altijd aan de drukke kant. Geen A9 taferelen, maar toch.....

Ik had besloten, om een andere weg te nemen. Linksaf meteen de snelweg opdraaien en dan verderop afslaan.

Maar wat een chaos overal! De mensen, totaal niet meer gewend aan het feit dat er af en toe wat uit de lucht kan vallen, waren allemaal als zotten aan het keren, rijden, toeteren, heen en weren... En velen namen , net als ik, een andere route vanwege de drukte. Misschien kwam het ook door de weerswaarschuwing die er uit was gegaan (let op: er kan veel regen vallen en het kan gaan onweren. Hierdoor kunnen laagliggende delen snel onder water lopen.).

Zo stel ik me dan weerswaarschuwing voor....
.... en dit is als het heeeeel heftig is....daar kwamen we vandaag niet aan.....





Maar goed, ik vond mijzelf terug in een rij auto's die allemaal braaf stonden te wachten om de snelweg op te kunnen draaien, waar de auto's ook allemaal langzaam reden. Ik had het idee, dat ik in de eerste sneeuwdag in NL zat. Dan weten de mensen ook ineens niet meer hoe ze moeten rijden en wat ze moeten doen in die wagen om naar huis te kunnen gaan.

Nog een dag regen te gaan, dan hebben we weer anderhalve week droog weer volgens de weersverwachting. Gelukkig, want ik moet hier even van bijkomen hoor! Gelukkig moeten we morgen vroeger dan anders op school zijn, omdat de oudste op kamp gaat voor 4 dagen. Dan hoop ik, dat ik wel een mooi plekje kan vinden. Ver weg van alle andere ouders met hun auto's en hun gekke rijgedrag.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten