zondag 5 mei 2013

Camper land (Marja)

We hebben er al heel veel van gezien hier; de campervan. Klein, groot, van basic tot zeer luxe, omgebouwde busjes tot campers met zonnecollectore, waterfilter en douche.
De meeste campers komen zo'n beetje uit dezelfde fabriek en zien er het zelfde uit. Als ze dan twee jaar verhuurd zijn, gaan ze door naar een ander verhuurbedrijf. Die rekent minder voor de huur. En zo gaar het door, totdat je als consument een redelijk goedkoop bedrijf vindt en dan door NZ toert in een busje met meer dan 2 ton op de teller, die amper meer weet wat optrekken in en met een beetje geluk niet ergens een lek heeft.

Maar soms zien wij juweeltjes voorbij komen. Dat zijn de campers, waar mensen zelf hun fantasie op hebben losgelaten en dat nog door de keuring hebben weten te krijgen ook. Dat zijn de campers die ik wel eens van binnen zou willen zien.  Zo heb ik eens een camper gezien, waar de bestuurder met gehoorbescherming op aan het rijden was ( en ik snapte helemaal waarom ze dat deed). En campers , die met graffity versierd was ( handig op een evenement, makkelijk terug hte vinden tussen al die eenheidsworsten). Dat zijn de campers die er boven uit steken hier in campervanland.


En dan deze! Nu heb ik wel een beetje spijt, dat ik niet even heb gewacht todat ze terug waren. Want dan had ik kunnen vragen, of ik binnen foto's had mogen maken. En ik had wel even met de makers van deze campers willen praten; gewoon om te horen, wat hun verhaal was.

 En wat er niet op de foto staat, was dat schattige erkertje aan de achterkant...he-le-maal leuk!

En dit is ook de enige, juiste manier van parkeren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten