woensdag 13 februari 2013

Opnieuw beginnen (Marja)

Het schooljaar is de tweede week ingegaan. En langzamerhand komen we weer in een schoolritme. Opstaan, ontbijten, tandenpoetsen...en dan het zoeken naar de verplichte hoeden, zonnebrandcreme overal, zwemkleding in de tassen en gaan.
Omdat ik  op school btrokken wil zijn bij alles wat er speelt (ik geef het toe, ik ben gewoon ontzettend nieuwsgierig, net als mijn oudste dochter), heb ik me opgegeven als klassemoeder. Ik help met lezen en alles waar de juffen hulp bij nodig hebben. En dan ben ik sinds dit jaar ook lid van de FOSS (Friends of Springlands School). Een soort oudervereniging die zorgt voor geld voor het kamp, het grote schoolgala dat in oktober gehouden wordt en meer.... maar daar kom ik later denk ik wel achter.
Al met al denk ik, dat ik voor ik het weet, weer volop op de school te vinden ben.
En dan willen de kinderen ook wel op koor, zwemmen, paardrijden en voetballen. Dat wordt weer plannen, organiseren, rondrijden en hopen dat ik alle kinderen op het juiste tijdstip op de juiste plek kan brengen en halen. Druk? ja zeker!
Maar ook weer erg leuk en weer een stukje meer thuis. En dit schooljaar draait bij mij ook om het opbouwen van een netwerk. Nou, dat klinkt in mijn ogen allemaal bij elkaar als een zeer haalbaar gebeuren. Dus zonder stress zien we nu uit naar eind maart, als mijn twee oudste kinderen op kamp gaan. Wel nog even voor die tijd zorgen voor de juiste kleren, nieuwe schoenen, boeken lezen met iedereen, huiswerk maken met de meiden......over een week of 8 hebben we weer vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten