woensdag 20 februari 2013

Visite (deel 1) ! (Marja)

Afgelopen zaterdag was het zover: de eerste echte bezoekers uit NL zouden in Picton met de boot aankomen! Na een korte rondreis zouden ze een paar dagen bij ons blijven, voordat ze met de camper weer door zouden trekken door een deel van het zuidereiland.
Zaterdagochtend werd ik wakker met het gevoel, alsof ik jarig was: leuke zenuwen. Ik had mijn vriendin laten weten, dat we een van de kinderen in een oranje shirtje hadden gehesen. Wel zo makkelijk om ons dan te herkennen. Wat we niet hadden gezegd, is dat we alle 6 in oranje shirtjes waren gekleed, hoedjes en brillen op hadden en ook leuke "i love Holland " vlaggen  hadden meegenomen (ach, je neemt eens wat mee uit NL  he...). We gingen iets voorbij de haven op een uitkijkpunt staan met zijn allen. We zagen de boot aankomen met heel veel mooie campers erop. En onze vrienden zagen ons oranje team ook!
Zodra de boot de haven binnenkwam, zijn we naar de weg gegaan waar de auto's de boot afkwamen. En omdat we niet wisten in welke camper ze zaten en omdat je toch wat te doen moet hebben tijdens het wachten, zijn we maar gaan zwaaien naar alle auto's die voorbij kwamen rijden. En wat bleek? Vrijwel iedereen zwaaide terug en begon te lachen! Daardoor gingen wij weer meer lachen en meer zwaaien... en ineens drong het tot me door: 6 mensen , in het oranje gekleed, zwaaiend met vlaggetjes en de all blacks vlag.... wij waren gewoon onze eigen flash mob!! Cool he! Ik heb dat altijd al willen doen en nu zat ik er in zonder het me te realiseren!
De vrachtwagens lieten over het algemeen allemaal hun toeter horen, tot grote vreugde van de jongste zoon, die iedere keer na zo'n toeeeeeeet helemaal uit zijn dak ging!
En eindelijk, eindelijk waren ze er dan.... onwerkelijk, gek, gaaf en toch ook zo vertrouwd!
Snel een hele dikke koffie en toen naar huis, voor een lekkere lunch, een rondleiding over ons terrein en natuurlijk een duik in het zwembad!
Hij komt, hij komt.....

Zoek de witte camper!

Zwaaien jongens! Let vooral op de unox-muts bij 26 graden...
Die avond hebben we V. meegenomen de Wither Hills in. Ik ben met de mannen  meegerend de Lower Quail Track op. Nou ja, meegerend.... de heren hebben gerend, even op mij gewacht, weer verder gerend, weer even  op mij gewacht, verder gerend, van het uitzicht genoten terwijl ze op mij wachtten en na het rennen zijn we als beloning heerlijk aan de sushi met een echte pinot gris gegaan..... Vakantie!
Stoer he!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten