woensdag 10 oktober 2012

Oops, I did it again (Marja)

Ik weet natuurlijk niet hoe het is in de grote steden en dure wijken hier, maar wij hebben een slot op de deur zitten die je volgens mij met een haarspeld kan openen. De deur sluit niet helemaal goed, dus iemand met een beetje koevoet (of gewoon eraan hangen), heeft de hele boel gewoon binnen 5 minuten open. In Otautau was de voordeursleutel een sleutel die wij in Heemskerk in een van de binnendeuren hadden zitten.

De voordeur. Politiekeurmerk: check!
En omdat we aan de rand van een dorp wonen op een groot stuk grond, moeten mensen echt ons erf oprijden voordat ze zien of er iemand thuis is ( en dan hebben we ze allang al gehoord).  Dus ik begin weer makkelijker te worden. Er is hier geen markt voor tomtoms, dus die blijven hier gewoon in de auto zitten bij iedereen (DAT is echt heel raar kan ik je zeggen.... de vorige keer in 2005 waren we bezig om te kijken hoe we de autoradio eruit moesten wippen: konnie.... geen markt voor).
En nu ben ik al diverse keren vergeten om de garage op slot te doen. Wat op zich niet erg is, want de stepjes staan in een andere schuur (die nooit op slot is), de auto staat gewoon buiten (die was ik ook vergeten op slot te doen gisteren, omdat ik dacht dat ik nog weg zou gaan) en de vriezer is te zwaar op dit moment om zo mee te nemen.

Maar ja.... hier kan dat dus wel, maar het is heel vervelend en moeilijk om weer af te leren. Ik heb in 2007 in NL  echt heel vaak de deur opengelaten, fiets vergeten op slot te zetten en we hadden mazzel, dat de auto op een afgesloten terrein stond.... en ik denk, dat mazzel inderdaad het juiste woord is. Want statistisch gezien hadden er al diverse spullen gestolen kunnen zijn.

Ik zal in het begin denk ik maar ons adres in NL geheim houden, want dit is natuurlijk wle een uitnodiging om eens proletarisch te komen shoppen dan.... Hoewel, we zullen in het begin waarschijnlijk weer camperen en wachten op spullen die dan weer met een container uit NZ vandaan moeten komen. En na drie maanden zal ik wel weer in het ritme zitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten