vrijdag 26 oktober 2012

Volvoauto (Marja)

We rijden nu al een tijdje rond in de volvoauto, zoals hij door de jongste wordt genoemd. Helemaal blij mee! Maar er zijn toch een paar dingen, die het weer net even anders dan anders maken. Zo is deze auto in Japan geweest voordat wij zijn nieuwe baasje werden. Ze hebben hem alleen nog niet door de vertaler gehaald, waardoor we iedere keer een japanse dame horen die ons iets duidelijk probeert te maken als we de auto starten. Op zich niet zo'n probleem. Maar als we de lichten aan doen, gaat er een oranje driehoekje branden, de mevrouw zegt iets anders en dan wordt ik toch een beetje onrustig. Nu kunnen we op het knopje "read" (das wel in t Engels) drukken en komt er een meldig geschreven  (dan kunnen we het op ons gemakje nog even nalezen). Maar dat is ook in het Japans.
Ik ben toch maar even naar de garage geweest, waar ze reparaties doen aan Europese auto's. En daar ging Kjell helemaal uit zijn dak: FinnMcMissel van Cars2 stond daar: zonder ogen!
Door de voorliefde van onze jongens voor auto's heb ik deze film een keer of 4 gezien, dus ik herkende hem ook meteen.

iedere keer als ik hem zie, begint dat muziekje in mijn hoofd te spelen

En er stonden ook  een porsche boxter, een kever, volkswagen golf.... helemaal leuk dus!
De volvo ging even aan de scanner (een total car scan zeg maar)  en uiteindelijk bleek, dat het lichtje in het nummerbord achter niet helemaal goed contact maakt. En dan gaan er lampjes branden.De monteur vertelde me, dat hij het best wilde maken, maar dat zou geld kosten op niets af. Als er lampjes rood werden en er iets was met de remmen of zo, dan werd het wel eens tijd om langs te komen. Dus nu is er iedere morgen een Japanse mevrouw die mij iets vertelt. Misschien kan de meneer van de sushi mij eens een keertje vertalen wat ze zegt; gewoon, omdat ik nieuwsgierig ben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten