woensdag 12 december 2012

Halve marathon (Marja)

Op 11 mei volgend jaar is de bedoeling dat Fons en ik meedoen aan de halve marathon van Saint Clair. Gisteren zat ik op internet eens te kijken waar ik precies voor aan het trainen ben. Volgens de statistieken zou het me moeten lukken binnen 2 uur en 15 minuten.

ik heb slechtere uitzichten gehad...



Het grootste verschil is, dat vrijwel alles door de wijngaarden gaat en ik dus echt zal moeten trainen om off road te lopen in plaats van op het asfalt wat ik nu doe.

Verder zag ik, dat de langzaamste renner er vorig jaar 3 uur en 40 minuten over had gedaan. Dat geeft de burger moed!
Maar toen ik een beschrijving van de route bekeek, zag ik ook waarom....
Geloof het of niet, maar onderweg zijn er waterpunten. En op een aantal van die waterpunten is er meer dan water wat je kunt drinken.
Zo is er een glaasje wijn, een zalmspiesje en er zijn zelfs sauvignon blanc ijsjes bij een punt te halen!
Dan klinkt 3 uur en 40 minuten ineens niet zo heel lang meer... Je kunt de route ook wandelen of deels joggen en wandelen, misschien zijn de wijntjes meer voor hun.  En gezien mijn laatste ervaring met het drinken en hardlopen tegelijk, denk ik niet, dat er uberhaupt iets van vocht mijn keel bereikt.

Maar goed, ik heb er zin in!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten