vrijdag 19 april 2013

Goede adviezen (Marja)

Soms krijg je adviezen waarvan je wilde, dat je ze veel en veel eerder had gehoord. Omdat veel leed had kunnen voorkomen. Of omdat je dat veel geld had bespaard.

Nu hebben Fons en ik een blad voor hardlopers:runner's world. Toen ik het blad voor het eerst zag, had ik geen idee waar je zo'n blad dan mee zou moeten vullen. Rennen is rennen dacht ik, wat kun je daar nou over schrijven?
Inmiddels weet ik wel beter. Tips voor beginners, maar ook om te trainen voor een marathon. Speciale sokken, dieet, tips voor schoenen, noem het maar op.

En er staan ook adviezen in. Adviezen, waarvan ik blij ben, dat ik ze nu al hebt gelezen , nog voordat ik ze nodig zou hebben gehad zeg maar.  Deze adviezen komen van mensen, die zelf een bepaalde ervaring hebben gehad en anderen graag met zo's zelfde situatie willen helpen.
En omdat ik de beroerdste niet ben, deel ik ze ook meteen met iedereen. Want ik denk, dat zelfs de nier-renners onder ons hier wel wat aan zullen hebben.
Fijn weekend allemaal!


1. Niet staren naar aantrekkelijke mensen als je aan het rennen bent. Lantaarnpalen zijn erg stevig.

Maar hier hoef ik niets voor te staren: zet de camera maar gewoon aan als ik eraan  kom!


2. Als je gaat lopen, vergeet dan niet je rits dicht te doen. Je weet wel, van dat kleine zakje aan de achterkant van je hardloopbroek, waar je je sleutels in kan bewaren.


bij mij was de autosleutel gelukkig blijven zitten....


3. Doe je mond dicht als je langs een grote plas water rent en er net een auto met een flinke snelheid aan komt rijden.


Jup.... goed advies!


En dan de beste (omdat dit mij echt zoooo erg kan overkomen!):

4. Als je bij een drinkstation aankomt tijdens een lange, warme race, giet dan het "water" niet over je gezicht heen om je af te koelen. Het zou ook zomaar eens sportdrank kunnen zijn   (vaak zijn er twee tafels: eentje met water en eentje met sportdrank)  en dan ben je de rest van de race bezig om vliegen van je plakkerige, bezwete gezicht af te jagen.
Gelukkig heb ik daar geen waterstation voor nodig. Mijn geknoei met de gelletjes is al genoeg om wat beestjes van een lekker maaltje te voorzien. Af te halen van gezicht, vingers, shirt en broek (pogingen om het af te vegen lukken niet bij dat dikke, plakkerige spul)

Ik  weet inet, of ik nog zou kunnen lachen....anderen wel denk ik....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten