dinsdag 2 april 2013

Hardloopschoenen (Marja)

Met lood in mijn schoenen toog ik vorige week naar de hardloopwinkel in Blenheim. De oude schoenen had ik onder in mijn rugzak gestopt (je weet wel, die voor de ZWAARGEBOUWDE loopsters..).

Een beetje als een dief in de nacht wachtte ik mijn kans af. Toen er niemand bij de kassa stond, sloop ik erheen. Voorzichtig haalde ik mijn oude hardloopschoenen te voorschijn, zodat ze ze konden bekijken. En toen gebeurd er iets, wat ik helemaal niet had verwacht: ze herkenden de schoenen niet!

Alsof ik iets buitenaards had meegenomen, zo werd er naar gekeken. Er werd een collega bijgehaald, die net zo vol verwondering keek naar de schoenen , die ik zo angstvallig verborgen wilde houden. Maar tja, waarmee konden deze schoenen vergeleken worden, zodat ik met de juiste nieuwe schoenen de winkel weer kon verlaten? Een telefoontje naar Asics New Zealand zou de oplossing moeten brengen. Maar daar wisten ze het ook niet. En terwijl de verkoper aan de lijn was met het hoofdkantoor, checkte hij mij even uit. Het was stil en toen antwoordde hij: nee, niet echt.... Op dat moment wist ik dat de vraag aan de andere kant was geweest: is dit een ZWAARGEBOUWDE loopster?

De baas was even niet in de winkel (dat is de enige, echte schoenofiel in Blenheim), dus ik ben een rondje gaan wandelen om daarna weer terug te keren. Mijn oude schoenen heb ik achtergelaten daar, zodat ze ze nog even konden aanraken en er naar konden kijken.

Uiteindelijk ben ik weggegaan met een nieuw paar schoenen. Mooie schoenen die NIET voor de zwaargebouwde loopster is. Geschikt voor asfalt en off road.
Met het gevoel dat ik 10 kilo lichter was, ben ik de winkel uitgegaan en heb ik een paar dagen voor het eerste een klein rondje gelopen....heerlijk!
Zo voelde mijn eerste kilometer op mijn nieiuwe schoenen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten