vrijdag 5 april 2013

Hocus pocus.... (Marja)

Ik heb een week of drie geleden tijdens het stoeien met zoonlief mijn rug bezeerd. Niet ergens tegenaan gestoten; ik maakte een draai half gebukt en toen schoot "het" erin.
Ik had afgesproken om 15 km te gaan rennen met twee meiden en ik wilde me niet laten kennen.
Na 7 km heb ik Fons huilend opgebeld of hij me kon komen redden met de auto.
Ik ben de afgelopen weken af en aan bezig geweest met hardlopen door die rug.  Intussen komt de halve marathon met rasse schreden dichterbij en ik heb nog steeds niet veel lange afstanden gelopen... ik begon hem stiekem toch wel een beetje te knijpen kan ik je zeggen. Toen een collega van Fons vroeg of hij me kon helpen met wat rekken en acupunctuur, hoefde ik niet lang te twijfelen.
Dus op woensdag avond na het eten stond hij met zijn koffertje op de stoep. Er werd wat gerekt aan mijn benen (mijn bekken scheen toch een beetje scheef te staan naar dat stoeipartijtje) en daarna kreeg ik 7 naalden in mijn lijf: drie in mijn hand, twee in mijn rug en twee in mijn been. Even half uurtje laten "intrekken" en de boel kon er weer uit. Er was alleen een klein dingetje: de collega was weggeroepen naar het politiebureau en ik lag nog op bed.... Toen heeft manlief ze er allemaal uitgetrokken. Wat er op mijn rug en benen gebeurde zag ik niet, maar het was wel een gek gezicht om die naalden uit mijn handen te zien komen!


Ziet er wel stoer uit, vind je niet!

Donderdag voelde ik me al veel beter; wat een wonderdokter!
Maar vanmorgen zat ik te ontbijten, toen ik het weer in mijn rug voelde schieten. Ik had geen theekopje vast (die had ik ook gehoord: iemand die het in zijn rug kreeg van het optillen van een kopje koffie), helemaal niks. Ik zat gewoon aan tafel!

Vandaag heb ik heel voorzichtig gedaan, wan tik ben van plan om morgen mijn eerste 10 mijl te gaan lopen (16,1 km) en dan is rugpijn niet zo handig.
Voor mijn gevoel kan die pijn twee dingen betekenen: mijn lijf was wel oke met een scheef bekken en schuift alles netjes  zelf terug  (eigenwijs , ik weet het..) of de collega van Fons heeft dit gedaan als proefje; gewoon , om te kijken of hij goed zat. Dan kan hij de volgende keer alles "definitief" goed zetten.
Maar hij is het weekend lekker weg, dus dat kan ik hem nog niet vragen. IN de tussentijd strompel ik netjes door het huis, voorzichtig bukkend en zittend, bang om er weer doorheen te gaan. En ik voel me oud.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten