zaterdag 20 april 2013

Koningslied (Marja)

Ik zat er dit keer bovenop: het koningslied. Iets, waarmee ik hier zou kunnen laten zien en horen waar wij Dutchies voor staan!
Wat was is verbaasd toen ik las, dat er zoveel kritiek op dit leuke nummer is!
Het zingt lekker weg, na een keertje luisteren  zat het al in mijn hoofd en kon ik het refrein uitgebreid uit volle borst meezingen. Met veel plezier kan ik je zeggen. De tekst is heel herkenbaar voor iemand zoals ik en het zingt lekker weg.

Er was wel een dingetje wat me dwars zat: er is een online petitie gestart  die je kan tekenen. iets met worst en drie vingers in de lucht. Nu weet ik natuurlijk niet precies wat er in NL aan de gang is, maar in het hele koningslied komt die tekst niet voor. En de clip zou nog niet bekend zijn? Ga toch weg! Heel leuk in een huiskamer opgenomen, twee jongens die staan te zingen, als dat geen clip is weet ik het ook niet! Wel is het weer iets heel anders dan ik gewend ben van John E. , die veel kritiek heeft gekregen. En Marco Borsato heb ik in die clip ook niet gezien. Echt , die 20.000 mensen die hem hebben getekend zitten er zo ontzettend naast!

Maar goed, ik ben dus heel blij met dit lollige nummer, die straks meegebruld kan worden door alle studenten die Nederland rijk is. En natuurlijk ook alle papa's en mama's en alle andere mensen, want dat is ten slotte de bedoeling. Hier nog even de clip van het koningsnummer!
Echt, luister hem nu even en je zult zien, dat het best meevalt. Misschien komt het omdat ik zover van huis ben, maar van de tekst: je bent patat met appelmoes, word ik toch wel warm van binnen....oh ja...dat was ook zo.....





Nou?
Ik had gelijk he..... hij valt best wel mee..... je bent een koning, een  koning, lalalala.....
Mijn weekend is weer ene beetje zonniger en maandag laat ik het koningsnummer meteen op het werk van Fons horen. Kunnen ze meteen  horen waar wij Hollanders allemaal in onze mars hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten