maandag 3 juni 2013

Afscheid nemen (Marja)

Er was een ander Nederlands stel in Blenheim. Hij ook huisarts, net als Fons. Zo zoetjes aan kregen we conact. Erg gezellig allemaal. Als de jongste op kindy zat, ging ik vaak even langs om een bakkie te doen, met een koekje erbij.

Hun avontuur in NZ zat er afgelopen zaterdag op. Eerst nog op vakantie in Australie (we zijn toch in de buurt he), en dan de lange, lange vlucht weer terug naar NL. De laatste dagen heb ik het allemaal van dichtbij mee kunnen maken en kwamen er weer veel herinneringen terug. Want ook wij waren met maar een paar koffers gekomen en gingen met veel meer spullen terug. Dus er moest het een en ander verscheept gaan worden. Ook wij waren bezig met pakken, herpakken en wegen. En ook wij zagen op tegen die lange vlucht met onze kleine kinderen.
En ook wij hadden zin, om weer terug te gaan, vrienden en familie weer  in onze armen te sluiten  en in NL direct een supermartkt in te duiken op zoek naar de typische Hollandse lekkernijen.

En dan met echte boter en oude kaas....


Afgelopen zaterdag brachten we  ouders, kinderen, koffers, handbagage en kinderwagen in twee auto's naar het vliegveld. En hoewel we ze eigenlijk niet zolang kennen, voelt het toch, alsof we oude, dierbare vrienden hebben uigezwaaid. Ik zal ze missen. Weer een afscheid. En straks, als wij degene zijn die weer weggaan, weer een afscheid. En toch zal dat niet een van mijn sterkste punten worden vrees ik, dat afscheid nemen. Maar met alle bezoek uit Nederland in het vooruitzicht, zal dat trucje nog wel een paar keer uit de kast gehaald moeten worden. En ik weet niet hoe alles gaat lopen, maar ik denk, dat ik wel genoeg gelegenheid krijg om dit te perfectioneren.

Het enige voordeel is, dat we dan dus wel erg zielig zijn. En hier in huis is de regel: als je erg zielig bent, heb je recht op zielige chocolade en DUS kunnen we naar Makana over de hobbelweg!
Cruijff zei het al: ieder nadeel heeft zijn voordeel....kom maar op met die gecarameliseerde popcorn..offe..jelly.... of nee, ik ga voor de chocolade/mint sticks! Even denken, in november komt de volgende visite....hmmm.... ik vrees dat ik daarna een dubbele dosis nodig heb!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten