maandag 12 augustus 2013

Consultatiebureau (Marja)

Om de week is er op de maandag avond een bijeenkomst van het consultatiebureau  hier om de hoek. Dat is dus langs de school, de hoek om bij het karate gebouw en dan tegenover de dagopvang het gebouw in. In NZ heet het consultatiebureau plunket. Dat tikt makkelijker, dus daar hou ik het maar even op.  Afgelopen maandag zou er een fotografe komen om de basics uit te leggen om goede foto's te maken. Camera's mee dus!

Nu maak ik veel foto's met mijn mobiel: altijd bij de hand, lekker makkelijk om mee te nemen (niet vergeten dus...) en de foto's zijn snel gemaakt. Maar met onze mooie camera maak je beduidend mooiere foto's. En hoewle ik het erg leuk vind om foto's te maken, gebruik ik meestal maar twee standen: sportstand en portret. Er moet mee uit te halen zijn, maar ik heb er gewoon niet genoeg verstand van! Dus voor mij was deze avond een goede gelegenheid om wat meer te weten te komen over het hoe en wat van mijn camera. Bovendien zou dit weer een mooie gelegenheid zijn om meer mensen te leren kennen, die daadwerkelijk mijn naam zouden weten ipv de vrouw van de dokter.

Goed gemutst liep ik er redelijk op tijd heen. Ik weet, dat het hier geaccepteerd is om een half uur te laat te komen, maar of dat ook hiervoor zou gelden....
Toen ik binnenkwam, zaten er al 6 moeders te wachten. Of ik wat wilde drinken? Graag..... rood of wit?

?

Er werd me wijn aangeboden? En als snel werd het me duidelijk. Het ging deze avond helemaal niet om de fotograaf of uitleg van de fototoestellen ( drie hadden er geen camera mee, eentje daarvan redde zich eruit door haar mobiel te pakken). Dit was gewoon een sociaal gebeuren om even et huis uit te zijn! En eerlijk is eerlijk, het was inderdaad wel erg gezellig. Na de wijn/uitleg van de fotografe was het tijd voor het toetje.

Dus koffie of thee en daarbij nog een gevulde pannekoekjes, slagroomsoesjes, chocolade taart, panna cotta, allemaal even lekker ( ik moest voor het blog natuurlijk wel even alles testen....).

Ik denk, dat dit DE succesformule is voor de bureaux in NL: alle moeders bij elkaar ( baby meer dan welkom, veel knuffelen maakt lieve gevoelens voor elkaar los), gooi er een schuitje alcohol bij en daarna wat te eten en dat doe je onder het mom van een leermoment van het een of ander.... Opkomst hoger, minder moeders die kwaad of huilend weglopen na een consult en een groter netwerk voor nieuwe moeders. Win-win-win situatie! Bovendien kun je elkaar dan later weer steunen bij de AA, wel zo handig.Kijk, plannen is voorzien en datkan ik dan weer wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten