dinsdag 27 augustus 2013

De bergen in (Marja)

We zijn eigenlijk niet zulke hele sociale mensen. Ik bedoel, we zaten in NL niet ieder weekend bij een verjaardag, of gingen niet veel weg naar uitjes of feestjes. Voor een deel had het werk ermee te maken. Want als Fons op de post aan het werk was, was het idee van een ontspannen middag niet met 4 kinderen ergens in een "leuk restaurantje" te zitten . Ik heb daardoor een aantal verjaardagen afgezegd.
Maar nu bevinden wij  ons in de luxe, dat we twee (!) weekenden  achter elkaar weggaan. De sneeuw in  ook nog! Dat klinkt zeer posh, vind je ook niet?

Maar goed, afgelopen vrijdag bevonden we ons in twee auto's (want geen plaats voor de bagage als we met zijn zessen in de volvo zitten) op weg naar Wanaka, waar we vrienden zouden ontmoeten. Zaterdag na het ontbijt gingen we naar een van de vele skigebieden die Wanaka en omgeving rijk is. Je hebt coronet peak, the Remarkables, treble cone en Cardrona, om er een paar te noemen. En gelukkig voor onze arme volvo lag er niet te veel sneeuw. De motor begon al aardig te ruiken, toen we boven kwamen. Kijk, en dat noem ik avonturieren! Zonder 4wd en zonder sneeuwkettingen naar een skigebied rijden!

Het uitzicht was waanzinnig  mooi. We hebben ski's gehuurd, maar geen lessen genomen. En de meiden deden het eigenlijk wel goed! Ze hadden er erg veel lol in! Ik durfde met mijn ene skiles de baby heuvel af en was blij om te merken, dat ik had onthouden hoe ik moest remmen.

En nu zit ik weer thuis, met een enorme spierpijn in mijn kuiten. Maar met een beetje mazzel is dat net weer weggetrokken, als ik zaterdag weer op de latten sta. Maar dan is het wel weer even mooi geweest met de weekenden weg. Zowel de kinderen als ik moeten er altijd erg van bijkomen. Twee  en een half uur rijden is niet veel hier, maar hakt er toch iedere keer weer in.

Maar de rit van Wanaka naar Tapanui Is waanzinnig mooi, een absolute aanrader! En het gekke is, dat hij de andere kant op niet zo indrukwekkend is. Mochten we hem nog een keertje in een auto rijden, dan zal ik foto's maken.
In de tussentijde moeten jullie het doen met het uitzicht van de skipiste:

Grote drukte op we weg naar de piste

Maar dan heb je ook wel een aardig uitzicht, al zeg ik hetzelf. Wel gek om te weten, dat ik in de sneeuw sta om deze foto te maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten