donderdag 22 augustus 2013

De vrouw van.... (Marja)

Ik begin er aan gewend te raken. Overal waar ik geintroduceerd wordt, wordt mijn naam genoemd, met daarbij de toevoeging: de vrouw van de dokter.

Maar ik kan me voorstellen, dat je daar na een jaar of twee wel zat van bent. Die standaard status hoeft van mij niet. Want wie ben ik dan, behalve de vrouw van?

Maar ik ben gelukkig niet de enige die hier mee te maken heeft; de vrouw van de loodgieter en de vrouw van het schoolhoofd hebben hier ook last van. En alletwee hebben ze zo hun maniet gevonden om hier mee om te gaan.
Bij een van de vrouwen had een vriendin een creatieve introductie bedacht: dit is Cherie, zij slaapt met het schoolhoofd. (stel even voor dat je in ene klein dorp woont en dat degene die dit tegen je zegt, het tweede deel van de zin op een fluistertoon in je oor zegt..... dan denk je echt dat je ene vette roddel hebt gehoord!! Ongehoord zeg, dat dat mens het lef heeft! Weet ze soms niet dat hij gelukkig getrouwd is?)

De andere heeft tijdens een bijeenkomst van de vrijwillige ambulancedienst verteld, dat ze ook gewoon Karin heet in plaats van vrouwvandeloodgieter.

En nu zit ik dus te broeden op een creatieve reactie als mensen mij voorstellen als de doktersvrouw. Iets in de zin van:
- " maar je mag me gewoon ook Marja noemen hoor  " (het wordt dan toch Maya, want iets anders  
     redden ze niet)
- " Dat is lang voor Marja"
- " En  heel soms luister ik ook naar Marja"
- " maar je mag me ook bij mijn voornaam noemen hoor : Mrs
- "  nee hoor, de dokter is slechts mijn slaaf, niet mijn echtgenoot"
- " zijn vrouw? Nee hoor, ik ben de enige reden dat hij hier in dit *(&*%# dorp wil rondhangen
     (maar deze is waarschijnlijk niet een van de meest tactische dingen om te zeggen denk ik)
- " zijn vrouw? Nee, ik ben de muze van zijn leven,  zijn soumate, zijn maatje, de zoete levensnectar  
     waar hij zich aan laaft  als hij opstaat in de  vroege ochtend en de streling van zijn ogen voordat
     hij zijn hoofd te rusten legt in de late avond ( ik zal deze vertaling eerst even moeten oefenen)
     Maar ik ben niet zijn vrouw....
- " zijn vrouw? nee,  ik ben de enige peroon hier waarmee hij een normaal gesprek kan voeren en
    daar wordt ik dik voor betaald. Verder heb ik niet zo veel met hem.
- " doktersvrouw? Nee, hij is de man van de zuster!
- " doktersvrouw? Nee, ik ben B. moeder! (maar moeder van.... nah..... valt af)
- " Misschien op papier zijn vrouw, maar ik ben verder beschikbaar als er interesse is hoor,
     daar zijn we heel open in in Nederland
- " Docters wife? no, I'm his life! He does everything I tell him to!

en meer..... mijn doel gaat worden, dat over een tijdje, mensen naar hem toekomen en dan zeggen: oh, jij bent Marja's man..... maar ik vrees, dat dat een verloren zaak gaat worden.... Dan moet ik eerst iets bedenken, waarmee ik beroemd word hier en dan moeten er mensen komen, die niet weten dat Fons de dokter is .... maar wie weet, ik hou wel van een uitdaging!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten