dinsdag 29 januari 2013

loslaten (Marja)

We hebben een mooie, grote tuin. Aan de ene kant is de oprijlaan naar het huis, wat halverwege met een hek afgesloten kan worden. Je zit beschut voor t verkeer. Op t grote veld achter kun je tussen de bomen door de tuin van de achterburen zien.
Aan de zijkant van het huis is een tweede oprijlaan, die aan de zijtuin ligt, die vrij open is. Dat houdt in, dat iedereen van de weg dat stuk tuin kan zien, inclusief het zwembad met de eventuele zwemmers. Niet zo beschut voor de wind ook.

NU hadden we nog een tent meegenomen uit NL, die we voor de lol in de zijtuin hadden opgezet. Lachen met zijn allen!
De oudste wilde er graag een nachtje in slapen. Maar omdat we maar een slaapzak hadden, moest ik nog even regelen dat we er eentje konden lenen. Niet nodig , zei ze, want ik slaap er alleen.
...
O.
Dus 's avonds ging ze alleen vrolijk naar haar tent. Wij hadden in huis een lampje branden, zijdeur open gelaten (maar dan wel weer de voordeur op slot gedaan...logica is soms ver te zoeken bij mij..).
Man man , wat heb ik beroerd geslapen! Want hoewel het niet echt een drukke weg is, had ik opeens toch heel erg het gevoel, dat er toch wel veel mensen langsreden die die tent konden zien (die er dus al even stond). En wat nou als de rits vast zou blijven zitten? Of als de deur niet open zou gaan (zal ik toch maar even checken of ik de deur niet op slot had gedaan?)

Weet je, ik vind moeder zijn fantastisch. Maar ik vind ook, dat het met echt jaren van mijn leven kost. En ik ben ook van mening, dat de natuurlijke groei anders moet: ik ben ze zat en dan gaan ze zich zelfstandig gedragen. Niet iets van: he mam, ik ga nu ff zelfstandig doen, en dat ik dan alleen in de keuken sta met versgesmeerde boterhammetjes en een kopje thee.

En ergens weet ik wel, dat het zo moet gaan, maar ik moest wel even een knop omzetten. En dochterlief heeft heerlijk geslapen (wel een beetje kort, gezien het tijdstip waarop we nog licht in de tent zagen branden). Ze wilde meteen nog wel een nachtje!
hoe werken die ritsen ook al weer?

klaar voor de nacht!
Die trok ik echt even niet, maar komende nacht mag ze weer. Schijnt goed te zijn he, loslaten... En dit is nog maar logeren in de tuin....dat belooft nog wat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten