dinsdag 22 januari 2013

Tis voorbij, maar nog niet helemaal.... (Marja)

Maandag is Fons weer aan het werk gegaan. Twee weken van luieren, op stap gaan, zwemmen, hardlopen en verplicht niets doen (door een geknakte enkel, maar dat is een ander verhaal); ze zijn voorbij!
En hoewel de kinderen nog vrij zijn, zit er wel weer een ritme in: als Fons opstaat, gaan wij er ook uit. Nu is dat pas om 8.00 uur, maar toch...
Het is voor mij amper te bevatten dat de tijd zo snel gaat: we zijn hier al weer bijna 5 maanden.
De dagen beginnen korter te worden (niet zo heel erg, maar als we 's avonds willen hardlopen, merken we het toch...). Het weer is heerlijk, dus we hebben nog wel een echt vakantie gevoel.
En er is een pakketje onderweg! Ik voel me helemaal bijna jarig. Ik weet dat er iets komt, maar wat het precies is en wanneer de bezorger het hier komt afleveren, is een vraag. En dat maakt het zo leuk!
Net als het krijgen van echte post. In NL kwamen we om in de rekeningen, beroepspost, lidmaatschapspost, maar hier hebben we niet zo veel. Dus als we dan de afstand lopen naar de brievenbus, die aan het eind van de oprijlaan staat (of begin, net waar je bent), dan bouwt de spanning zich op. Zit er post voor ons in, of voor de eigenaren, of voor de vorige huurders... We hebben wel veel huis aan huis bladen en kranten, maar echte post is wat anders. En leuk!
Als een van de kinderen gaat kijken, is de opwinding als we post hebben nog veel groter; het lijkt bijna op kerst, maar dan in de zomer, in het klein, zonder kerstboom en maar een envelop in plaat van kadootjes.... maar verder is het precies hetzelfde. ( ik weet eigenlijk niet zo goed waarom deze vergelijking in mijn hoofd sprong nu ik het zo opschrijf, maar het klonk goed toen ik het bedacht in mijn hoofd).
De kinderen gaan over twee weken weer naar school en hebben er erg veel zin in. En dat vind ik ene goed teken. De uniformen gaan binnenkort weer eens opgesnord worden en we kunnen vanaf morgen al de schrijfspullen halen. Dus de pennen, potloden, schriften en kaften kunnen weer betaald worden en we kunnen aan de bak met kaften.... daar heb ik in NL wel een beetje ervaring mee opgedaan, dus dat gaat wel lukken denk ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten