woensdag 23 januari 2013

Stationary (Marja)

Vandaag heb ik met de kinderen samen de spullen voor school gehaald. Hier in Blenheim (ik weet niet, of het overal zo is), moeten de kinderen hun schriften en schrijfgerei zelf kopen. Omdat ik geen flauw idee had , hoe dat hier werkte, heb ik alles via school gehaald. Per bouw waren er verschillende dozen met daarin pennen (zwart, groen en rood), kleurtjes, whiteboard markers, lineaal, potloden, puntenslijper, gummen, lijm, permanente marker en schriften van verschillende formaten.
Ik had via school ook makkelijke kaften gekocht. Die schuif je als een hoesje om de schriften met slappe kaften heen, ideaal!  Een uurtje later bevonden we ons op de vloer van de huiskamer, in een complete chaos van schriften, kaften, rugtassen, etuis, lege dozen en meer... Alle spullen moesten voorzien worden van een eigen naam om te voorkomen dat spullen zoek raken op school (maar mijn gezonde verstand en diverse moeders hadden al gezegd dat het nutteloos was: pennen, gummen en potloden hebben nu eenmaal de neiging om weg te lopen, zoek te raken en kapot te gaan...)

In de krant stond ook een stukje over het begin van de school: verschillende winkels stunten met de prijzen voor stationary, dus het loont de moeite om rond te kijken en je spullen uit verschillende winkels te halen. De andere winkels daarentegen wisten te melden, dat het veel rustiger was dan anders. Omdat veel mensen hier weinig geld hebben, is 40 dollar per kind aan schoolspullen echt een mega bedrag. Want niet alleen die spullen worden gekocht, maar ook het jaarabbonnement op mathletics kost 40 dollar.... dat tikt dus erg aan. En omdat geld maar een keer uitgegeven kan worden, merken de andere winkeliers ook, dat de scholen weer gaan beginnen.
Een aantal winkeliers wisten ook te vertellen, dat in de afgelopen jaren er nog leuke dingen werden gekocht. Nu is het vooral de benodigde dingen, niet meer leuke dingen.

Nog anderhalve week... de kinderen hebben er erg veel zin in en kunnen niet wachten tot ze weer gaan beginnen. Ikzelf vind het toch wel gezellig zo, lekker thuis met zijn allen, beetje luieren, beetje zwemmen.....Wat denk ik ook meetelt, is dat als de school weer begint, dat het een beetje het einde van de zomer inluidt. De dagen worden al korter, dat merken we al.
En ik weet nog heel erg goed, hoe ontzettend koud we het hadden toen we hier net waren....brrr..... en dat is nu net iets, waar ik nog even (heeel lang dus!) geen zin in heb. Maar aangezien ik het waarschijnlijk toch niet kan veranderen, moet ik binnenkort maar eens op zoek gaan naar dat thermische ondergoed....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten