dinsdag 18 september 2012

Auto (Marja)

Hij is er: onze nieuwe oude auto....
We hebben hem via trade me gekocht, de NZ variant van marktplaats. Zonder hem ooit gezien te hebben, is hij op onze naam gezet (dat doet de verkopende partij hier) en op de trein naar Blenheim gezet. En vlakbij het station konden we hem vandaag dan ophalen. Geen id bewijs hoeven laten zien, de reserve sleutels lagen gewoon in de auto.... je kent het wel: je zegt gewoon: ik kom voor die volvo, en dan geven ze je de sleutels als je ene ontvangstbewijsje tekent. Eitje!
En ja, jullie lezen het goed: we hebben een volvo. Na jarenlang verzet (een volvo is een echte, suffe huisartsenbak),  zijn we toch overstag gegaan.  Want ze zijn wel degelijk.
Er zitten een hoop leuke snufjes aan (electrisch bedienbare en verwarmde stoelen, een compleet tv-tje met van alles en nog wat (touch screen!) en een klein bankje achterin, zodat we met zijn zessen wegkunnen), dus wij zijn gelukkig.
Toch zijn er een paar kleine aandachtspuntjes: hij is geimporteerd vanuit een Aziatisch land. Als er iets stuk is, zeg er een damesstem iets in het Japans/Chinees. Gelukkig kun je op het knopje "read" drukken, zodat in je dashbord keurig staat aangegeven wat er mis is..... in het Japans/chinees. En er is een handleiding.... je raadt het al....
Fons heeft een programma, waarmee hij pdf-jes kan vertalen, dus ik ben heel benieuwd naar de uitkomst.
Ik kan er wel om lachen, het houdt je scherp!
Het grootste probleem is voor mij de richtingaanwijzer....want die zit gewoon weer op de oude plek! Ik ben net gewend aan het feit dat ik met mijn RECHTER hand de richting aan moet geven, is het weer andersom! Ik ben een blokje omgeweest om te tanken, maar heb op vrijwel alle hoeken mijn ruitewissers aangehad ipv de richtingwijzers (eigenlijk wel op alle hoeken, maar dat klinkt gewoon zooo blond...).
En nu ben ik helemaal in de war. Ik vrees, dat waar we ook gaan wonen en aan welke kant van de weg we ook rijden, ik altijd zal twijfelen op dit punt.... Ach ja , dat houdt de spanning er ook wel in!
Doet mama het goed deze keer? Dan krijgen we een ijsje. Die houden we erin!

1 opmerking:

  1. Heerlijke autos zijn het volvo's hebben zelf een s80, leder en nee daar hoef je geen huisarts voor te zijn :P

    BeantwoordenVerwijderen