vrijdag 28 september 2012

MetService (Marja)

Ook hier hebben ze applicaties waarmee je kunt zien wat de verwachtingen zijn op het gebied van temperatuur, neerslag en bewolking.




En degene die ik nu heb, wilde ik eigenlijk ook hebben in NL. Voor ieder weertype een leuke foto (die van de regen ziet er vrolijk uit, maar dat wordt er voorlopig niet verwacht, dus dat plaatje houden jullie van me tegoed....)
Want er staat niet alleen op wat de temperatuur is, maar ook hoe het aanvoelt en (allerbelangrijkste) hoeveel laagjes kleren je moet aantrekken.
's Morgens beginnen we in huis allemaal in een shirt met een dikke trui eroverheen. Het huis is slecht geisoleerd en er is geen cv, dus het is erg frisjes (zeker als het 's nachts gevroren heeft).
Zodra de zon op is, wordt de aarde opgewarmd. Als ik de kinderen wegbreng, kan het een half uurtje later rustig 5 graden warmer zijn!
Dus in de loop van de dag gaan er verschillende laagjes uit: dikke vest, trui.... shirt is lekker.... en zodra de zon ondergaat, begint het weer af te koelen en gaan alle laagjes een voor een weer aan.
's Avonds na het eten zit ik weer met shirt, trui en dik vest  (dubbele sokken en sloffen niet te vergeten) aan op de bank mijn kopje thee te drinken.
Maar de lente komt er aan: de dagen worden warmer, de nachten iets minder koel... lekker!
Zeker nu de kinderen vakantie hebben twee weken, is dat erg fijn.
Toch verbaas ik me , hoe snel ik wen aan die vele uren zon die we hier hebben....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten