maandag 17 september 2012

Run! (Marja)

We zijn nog steeds een beetje aan het zoeken als het gaat om een ritme. En omdat Fons en ik allebei willen hardlopen, is het even zoeken wanneer wie kan gaan.  Want om 19.00 is het hier donker. En dan bedoel ik: donker! Omdat we rural wonen, zijn hier in de straat (en om de hoek een halve straat) helemaal geen lantaarnpalen. En geen kassen of andere vorm van verlichting, die wat schijnsel geven. En als de maan er dan ook niet is, zie je echt geen hand voor ogen. Natuurlijk kunnen we ook lopen met een fel hesje aan, lampje op je hoofd en knipperdingen om je arm, maar je bent als loper erg kwetsbaar. Zeker, omdat er hier langs de weg geen voetpaden zijn  en je hier 80 km/u mag rijden. Dus ik heb bedacht, dat ik pas 's avonds ga lopen als het licht is.
Nu heb ik me laten overhalen, om in november mee te doen aan een run. Niet een halve marathon, maar eentje van 10 km. Hij heet the Mahana run Ik denk, dat ik dat wel moet gaan halen. Ik denk ook, dat het allemaal vlak is en asfalt. Waar Fons een hoogteverschil tegemoet gaan van een paar honderd meter, hoop ik , dat de run gewoon door een dorp is. Want zo ziet het er wel uit op google maps. Alleen de foto die ze laten zien voor de run, baart me zorgen: zeer getrainde lopers op een gravelpaadje
Bovendien staat er dit in de omschrijving:

Join us for a journey around Mahana, capturing the essence of this beautiful area that takes you past the cellar doors of the highly acclaimed Woollaston Estates Vineyard.
The circuit is breathtakingly picturesque and refreshingly rural (2 laps for Half Marathon, 1 lap for 10km).


All Half, 10km and 5km finishers receive a bottle of Woollaston Wine (Under 18's will receive a bottle of sparkling grape juice)
You do need to finish to receive your bottle of specially labelled Mahana event wine.

Hmmm....misschien moet ik toch maar een paar ik de Wither Hills op en af lopen.... word ik gewoon de queen of the Hills!
En die fles wijn als beloning.....heeeel vervelend....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten