vrijdag 24 mei 2013

Huisdieren (Marja)

In ons huurcontract staat, dat het niet is toegestaan om huisdieren te houden. En natuurlijk houden wij ons daar keurig aan. Ik bedoel, een egel is niet echt een huisdier. Het is een wild dier dat toevallig binnen verpleegd wordt en hij verhaard hier niet op het tapijt. De stekels die hij verliest zijn makkelijk op te zuigen, dus hiermee zitten we wel goed.

De fazant die hier een tijdjein de tuin  heeft gelogeerd, was een bewoner van de tuin, dus dat telt  ook niet echt als huisdier.

De drie kippen die al een tijdje in en uit onze tuin lopen, die voeren we wel, maar ze leven niet binnen, dus ook dat zijn niet echte huisdieren.

Zo voor mezelf kon ik dit allemaal erg goed praten. Maar toch was er  ergens een stemmetje: er komt wel iedere keer een diertje bij en er gaan er niet zoveel weg. En toen keek ik vanmiddag uit het raam en zag daar twee shetland pony's staan tussen de bomen. Ik heb eerst even in mijn ogen gewreven, toen mezelf geknepen en daarna snel een foto gemaakt (voor het geval iemand aan mijn geestelijke gezondheid zou twijfelen).

Rechts tussen de bomen, en ze keken me heel erg aan....

Terug naar huis!



Ik ben naar buiten gelopen en toen kwam er een dame me tegemoet lopen. Het waren haar pony's en samen met de ezel (die had ze bij het hek gevangen en stond daar even geparkeerd) waren ze losgebroken om de buurt onveilig te maken. Die mededeling deed me goed; ik zag dus geen dingen die niemand zag en er was een logische verklaring voor het feit, dat er een paard op het deck in mijn achtertuin stond. (Tenzij ik deze mevrouw ook als enige zag, maar verder waren er toch geen getuigen bij  en dit bij elkaar klinkt als een logisch verhaal voor geestelijk gezonde mensen, dus ik doe het er mee!)

We hebben uiteindelijk een pony gevangen. De dame zei, dat de tweede vanzelf mee zou komen, maar die had net vandaag andere plannen ( ik denk, dat het gras hier echt groener is!)
Die  tweede shetlandpony heeft hier nog een paar rondjes heerlijk rondgegaloppeerd voordat die uiteindelijk (echt als een bokkend kind van twee jaar  ) mee liep met zijn baasje.

Maar heel even voelde ik me wel boerin hoor: groentetuin, kippetjes los op het erf, een paardje of twee. Gezellig! Nu nog een koe en een schaap en ik ben klaar..... Of een lief konijntje.... of een eendje, zoals mijn vriendin even thuis had...... of een aanloopkikker ofzo...... zolang het maar niet meer dan vier pootjes heeft, gaat het wel goed komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten