donderdag 9 mei 2013

Makkelijk (Marja)

Vanmorgen was ik in het dorp om stofzuigerzakken te halen. En de fiets van E. moest weg, omdat die door haar achterband was heen geslipt. Gaf trouwens wel een leuke knal. En de banden van de loopfiets bleken toch niet bestand te zijn tegen het opblazen met de compressor (tip voor ouders: altijd zeker een marge van 15 seconden inbouwen als je tegen je behulpzame peuter zegt: nu stoppen met het inknijpen van de compressor....), dus die waren ook enigzins aan vervanging toe.

In ieder geval liep ik al snel de winkel binnen, waar wij de stofzuiger hadden gekocht. Tsja.... en toen zag ik heel veel soorten zakken, maar had geen idee meer welke ik moest hebben. De stofzuiger die we hadden gekocht, had nog een hele tijd in de etalage gestaan, maar daar stonden nu allemaal andere stofzuigers. Wat suf dat ik niet even een foto had genomen van de oude doos zeg!

Ik was in mijn hoofd al druk bezig om een plan te bedenken (op internet het merk opzoeken, dan alle types, kijken welke zakken erin horen en dan heel koeltjes bestellen. Dit alles binnen een minuut, want anders zou er iemand van de winkel mij komen helpen.....ehhh...
te laat....), toen er een vriendelijke winkelbediende op mij af kwam lopen.

Met het schaamrood op mijn kaken vertelde ik mijn probleem. No worries was het antwoord. Welk merk? En welke kleur? Dan moet je deze zakken hebben!

En verhip, bij thuiskomst bleken het precies de juiste zakken te zijn! Ik zag mezelf al bij de blokker staan: ik heb een blauwe miele stofzuiger, welke zakken moeten erin?

Toch wel makkelijk ergens, dat ze niet zo heel veel keus hebben. Van ieder type hadden ze maar een kleur beschikbaar en dan is het een stuk makkelijker om de juiste zakken te vinden!

Maar nu ga ik toch maar eerst een foto van de doos maken, want de volgende keer wil ik wel heel koeltjes meteen de juiste doos uit het schap pakken......


Zoi, en nu kan ik het ook gewoon op mijn blog opzoeken!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten