woensdag 14 november 2012

File leed (Marja)

Als ik de kinderen naar school breng, moeten we een hele drukke weg oversteken (en ja, die bestaan hier echt wel!) . Gelukkig is er een zebrapad en mijn ervaring is, dat vrijwel iedereen netjes voor je stopt.  Echt handig is het niet.... Maar later bedacht ik me, dat dit de snelweg naar Nelson is! Iedereen vanuit Picton (daar waar de boot van het noorder eiland aankomt) die naar andere oorden wil, zal via deze weg rijden. En daarbij natuurlijk ook alle mensen die gewoon naar het werk moeten. Dus is het logosch dat er een spitsuur is zowel in de ochtend als in de middag.
En als er dan ook nog auto's stoppen voor het zebrapad, heb je al snel een heuse file!
Het duurde even, maar het is me gelukt om er eentje op de foto te zetten voor jullie:
ik was net te laat, ik was hier degene die was overgestoken

Taraa! File! (en negeer de stralend blauwe lucht maar even voor het idee; dan ziet het er nog dramatischer uit!)

Nu zijn ze bezig met het werken aan de weg. De snelweg dus. En dat doe je overdag, want er wonen gewoon mensen aan deze weg.  Die ga je natuurlijk 's nachts niet belasten met die herrie.  Hij lijkt erg op een gewone weg, deze snelweg; een baan heen, een baan terug. Simpel. Maar het is dus een snelweg. Met files. Die ik dus 4 keer per dag moet oversteken.

Ik kreeg laatst een foto van een vriendin. Vanuit de auto. Die stond vast op de A9 in een file van meer dan twee getallen.... en ik vond, dat ik het al slecht had hier.....
Dat was dan wel weer even een reality check zeg... ik zal niet meer zeuren over de files. Maar geef toe: het klinkt wel ehhh... stoer.... als je zegt dat je de snelweg moet oversteken om op school te komen.

De weg waaraan we wonen heeft geen stoep. En geen lantaarnpalen, omdat het buiten het dorp ligt. En je mag er 70 km/u rijden. Het is een doodlopende weg, maar pas een eind verderop. En omdat er niet veel rijdt aan verkeer, rijden de mensen die er wel rijden als maniakken.... niet echt een straat om je kinderen op te laten spelen kan ik je zeggen....

Al met al hebben wij het hier dus ook niet gemakkelijk hoor, verkeerstechnisch  gezien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten