vrijdag 16 november 2012

Laatste rit (Marja)

Nu de motor in NZ was aangekomen, moest Fons hem nog laten registreren. Dat is een soort van RDW.
Er was wel een klein obstakeltje: wij hebben geen trailer op die motor op te zetten en geen trekhaak. Maar we zijn inventief genoeg om hier creatief mee om te gaan, dus afgelopen week is Fons in zijn pauze op de motor erheen gereden met vlak erachteraan ik in de auto. Zo zou het hopelijk niet al te veel opvallen, dat hij zonder nummerbord reed. Er rijden hier regelmatig politie auto's een rondje. En omdat Blenheim niet zo groot is, is de kans zeer aanwezig, dat je er eentje tegen het lijf loopt.

We hadden van te voren allemaal doemscenario's bedacht, waar het met die motor mis kon gaan. De verhuizing, de MAF (die hebben een oude kever laten stoomreinigen omdat ie niet schoon was.... dat hij daarna niet meer startte zal je niet verbazen) of de douane.
Maar hier hadden we gek genoeg niet zo veel problemen vewacht. Totaal onterecht dus. Want wat blijkt: we hebben hier te maken op een rechtsrijdende motor in een land waar je links rijdt....
...

Snap je hem?

Het werd mij duidelijk na een uitleg. De koplampunit van de motor zit zo in elkaar, dat het voorlicht op de weg schijnt en een deel van de berm verlicht (naar rechts dus). Hij schijnt niet naar links, omdat hij anders de tegenliggers zou verblinden (kijk; nu hoor ik kwartjes vallen).
Om een "linksrij unit" aan te schaffen en om hem te laten installeren, zouden we al snel zo'n 700-1000 euro armer zijn..... en laat dat nou net geld zijn, wat we niet hebben....

Met andere woorden: geen andere unit, geen registratie.
Fons is er best wel even ziek van geweest kan ik je zeggen. En toen moesten we die motor weer van de garage naar huis zien te rijden, ongezien.  Dat was wel een spannende rit kan ik je zeggen. Want op weg naar de garage toe hadden we nog kunnen zeggen dat we op weg waren, maar nu wisten we dat de motor niet geregistreerd kon worden.

Het laatste stukje David Street gaf Fons nog even flink gas. En met pijn in mijn hart had ik het nakijken in onze auto. Mijn lonely rider..... nu nog eenzamer zonder zijn ride.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten