maandag 12 november 2012

Puntjes op de i (Marja)

Er zijn hier dingen anders, dat wisten we al. En dat maakt het voor ons erg verwarrend af en toe.
Zo schrijven ze punten in getallen waar wij komma's schrijven en andersom.
Dus 4000 dollar en 50 cent is hier 4,000.00 ipv 4.000,00.
En wij hebben het over 3 komma 8 kilometer, hier zeggen ze 3 point 8.
Gelukkig nog wel in kilometers en meters. Grammen en kilo's hebben ze ook, net als graden celcius ipv fahrenheit. Schoenmaten zijn wel weer anders.  Kinder maten gaan hier tot maat 13, dan weer vanaf 1 tot? Dan hebben ze ook nog amerikaanse maten, die weer anders zijn. De dames maten zijn volgens mij weer anders dan de herenmaten. Kleding gaat op jaar. Maar omdat we lange kinderen hebben, kloppen de jaren weer niet met onze kinderen.  En kleding voor volwassenen zijn weer anders. Ik heb een broek maat 12 gekocht, geen idee wat dat is in NL (zoek het ook maar niet op, ik wil het niet weten!).
Omdat de kinderen op school veel buiten sporten en rennen, hebben we gymschoenen voor ze gekocht voor op school. En de meiden blijken weer twee maten gegeroeid te zijn in hun voeten (op de doos stond de maat in de Amerikaanse en de Europese maat, anders had ik dit niet geweten)! Nu kunnen we bijna elkaars schoenen aan.....
Recepten zijn veelal in cups, teaspoons en meer van dat soort maten.. schijnt makkelijk te zijn, want niet iedereen heeft hier een weegschaal. Maar aangezien al mijn recepten in het NL zijn, is die weegschaal voor mij toch wel erg handig!
Maar goed, het houdt me van de straat zal ik maar denken he.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten