woensdag 7 november 2012

Kamp (Marja)

Als je op Springlands School zit, ga je in jaar 5 en jaar 6 op kamp. Het ene jaar is het kamperen, het andere jaar een groter uitje. B valt met haar neus in de boter, want ze gaat over een paar weken naar Wellington! Dit tripje is gekoppeld aan huiswerk, dus samen zitten we regelmatig achter de computer om dingen te leren over Wellington, de omgeving, de reis er naar toe etc. Zo weet ik nu welke eilanden en baaien er in de Queen Charlotte Sound zijn, wie er als eerste de afstand van het Noorder naar het zuider eiland heeft over gezwommen en wat je allemaal kunt doen in Zealandia.
Ik zal jullie even een korte impressie geven van de dingen die er gedaan gaan worden...
Maandag vertrekken de kinderen in auto's naar Picton. Daarvandaan gaat er een ferry naar Wellington, een vaart die ongeveer 3,5 uur gaat duren (ik heb geleerd dat het 99.8 km is...).


Cable Car

Ze gaan naar het observatorium (sterren kijken), spelletjes doen in Kelburn Park,  kunst routes lopen, met de cable car de heuvel op, het Te Papa museum, de film, Zealandia, Police College, Wellington Zoo (en ze blijven daar slapen!!!). En meer.... ze slapen op de campus van een college. Omdat die al met de zomerstop zijn begonnen, is er ruimte genoeg. Ik heb gehoord, dat het eten er erg goed is... Ze mochten kiezen of ze alleen of met twee personen op een kamer wilden slapen. Ze gaan ook nar de botanische tuinen.... Man, toen ik dat allemaal zag!

Botanische tuin

Ik ging in groep 8 op de fiets naar Bakkum en heb daar een paar nachten geslapen op een halflek luchtbed, maar madam slaapt op een twee persoonskamer in een bed  en krijgt heerlijke maaltijden voorgeschoteld! Of ik jaloers ben.....tuurlijk!
Maar wat gaaf voor haar om dit mee te maken.... Gelukkig heeft ze een lang weekend om bij te komen, want ik denk, dat er van slapen niet echt veel terecht gaat komen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten