dinsdag 13 november 2012

Wedstrijdvoorbereidingen (Marja)

Aanstaande zaterdag is het zo ver: Dan vertrekt Fons voor dag en dauw (wordt om 5 uur opgehaald...) om De Wedstrijd te gaan lopen. Met 3 mannen en een vrouw (en die schijnt het fitste te zijn), gaan ze de Molesworth rennen. Het is de grootste boerderij van Nieuw-Zeeland. De run zelf is ruim 84 km lang. Je kunt hem in je eentje rennen ( heb ik nog even overwogen, maar ik heb twee weken later al mijn 10 km run, dus dit jaar sla ik hem evover..). Maar je kunt ook met een team van twee meedoen en dan ieder een marathon lopen. Of, zoals Fons doet, 4 mensen een halve marathon.  Je moet zelf zorgenvoor voldoende eten, drinken, medische spullen en benzine onderweg. Omdat het geen mooie asfaltweg is, is een 4wdrive auto aan te raden. Iedere renner heeft twee uur de tijd om zijn deel te rennen. Na twee uur start de volgende renner, zodat de wedstrijd na 8 uur is afgelopen. Na afloop slapen ze bij Hamnar Springs, om de volgende dag in 4 uur tijd weer naar Blenheim te komen. Klinkt wel gaaf he!

De temperatuur rond deze tijd van het jaar ligt ergens tussen de -10 en de  +40 graden. Vorig jaar zijn er diverse teams afgehaakt vanwege het weer. En ik kan je zeggen: je doet dit alleen als je in redelijke conditie bent! Er zijn bergen die beklommen moeten worden, steile afdalingen...
ach....is dit het nou?

Fons moet als eerste. Hij hoopt op droog weer. En + 40 is een beetje te veel van het goede, dus koeler mag ook wel. Hij heeft de eerste etappe en dus de etappe waar het bergopwaarts is. Ik ga op endomondo aanmoedigen, maar ik denk, dat er geen bereik is daar. Foto's komen er aan, maar hier alvast een impressie waar hij zich komend weekend bevinden gaat! Nu zitten we in de voorbereidingen: rust nemen, goed eten en slapen en dan.....eerst rennen en dan genieten van alles om je heen!!

nou, en die weg loop je gewoon af en dan ben je er!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten