maandag 29 juli 2013

Maar waar dan wel? (Marja)

Er zijn van die dingen die je pas na een tijdje gaat missen. Of waarvan je pas na een poos realiseert, dat ze veranderd zijn en je weet dan niet wanneer dat is gebeurd.

Zoiets heb ik vandaag ook meegemaakt. Voor mijn boodschappen rij ik zo'n 25 minuten naar Gore, een groter dorp iets verderop. En dat doe ik nu al twee en een halve week. Ik begin een beetje te weten welke supermarkt welke produkten in zijn assortiment heeft en waar alles staat. Dat scheelt inmiddels al zeker 4 keer heen en weer lopen tussen de paden, dus ik ben sneller en sneller klaar met mijn boodschappen ( niet te veel van die tijdswinst voorstellen, want nog steeds loop ik meer dan eens de gehele supermarkt door op zoek naar iest wat ze uiteindelijk niet blijken te verkopen).

Maar goed, vandaag realiseerde ik me, dat er hier in de supermarkt helemaal geen wijn of bier wordt verkocht! Waar in Blenheim er hele ganpaden gewijd waren aan de sauvignon, de pinot gris of de chardonnay, zo is er hier zelfs geen blikje bier te krijgen! En ik weet het heel zeker, want ik ben speciaal hiervoor ( de wijn, niet het bier) wel DRIE keer alle paden afgegaan. Want als je heel goed links kijkt, kan het ook rechts staan en dan mis je het zomaar. Maar nee, het is niet in de New World en niet in de Countdown te koop.  Duidelijk. Geen wijn, bier of andere drank te koop in de supermarkt in Gore. Maar waar dan wel? Toch niet de drankwinkel he.... de slijter.....Wel dus!

Dus als ik nu aan de wijn wil, moet ik daarvoor een liquor store bezoeken. Maar ja..... ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik  een beetje het gevoel heb, dat je alleen een liquor store bezoekt om een paar flessen rum of whiskey in een bruine zak te kopen om die in een donker steegje in je eentje op te drinken. Waarschijnlijk heb ik te veel Amerikaanse films geizen waarin dit voorkomt, ik weet het. Maar mijn vooroordelen moeten toch ergens geboren worden, nietwaar?

Het is tijd om dat vooroordeel de wereld uit te helpen. Ik ga mij over dat  duistere gevoel heen helpen en ik ga op klaarlichte dag ZONDER lange regenjas daar naar binnen om een paar flessen lekker wijn te kopen. Als ze dat daar hebben natuurlijk, afgezien van al die flessen sterke drank ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten