dinsdag 23 juli 2013

Vakantie (Marja)

Omdat de kinderen nu twee weken wintervakantie hebben ( oke, de eerste week zit erop en we zitten al bijna halverwege de tweede, maar t gaat om het idee), zitten we nu ene beetje in niemandsland. Ze hebben hier nog geen vriendinnen om wat mee af te spreken, hebben nog niemand ontmoet om mee weg te gaan. Dus neem ik ze om de zoveel dagen gezellig mee naar Gore, zo'n 20 minuten rijden hiervandaan. Het is een mooie rit, daar niet van. Maar omdat de supermarkt niet zo'n uitgebreid assortiment heeft, moet ik er zeker eens per week heen voor mij boodschappen. En laat dat nou net niet een hobby zijn ; ik alleen met 4 kinderen door een supermakrt struinen, terwijl ze net 30 minuten ztil hebben gezeten. Maar Gore heeft meer: we hebben vandaag ontdenkt dat er een overdekte ijsbaan is, waar je voor 2 dollar ( ca E 1,50) een paar schaatsen kan huren. En in de zaal naast het schaatscomplex kun je gewoon lekker zwemmen in het zwembad, waar ze een enorme opblaasbare hindernisbaan hadden neergelegd. Fantastisch!


Koud hier, ik kreg meteen trek in warme chocolademelk...

En bij binnenkomst hier bsloegen mijn glazen....

En het grappige is, dat er heel veel vakantiedeals zijn. Waar je in NL gerust het dubbele kwijt bent  als je in de schoolvakantie weg wil gaan, kun je hier voordeliger  naar de film, uit eten, op bezoek naar pretparken en met de stoomboot een tochtje maken. Goedkoper dus he!
Waarschijnlijk komt dat, omdat er hier minder mensen zijn en veel keuze in dingen om te gaan doen. Dus doe je als bedrijf wat extra moeite om klanten te krijgen in de vakanties. En ik moet zeggen, dat bevalt me wel.

Maar de kinderen zijn er wel een beetje klaar mee. Hoewel E. erg nerveus is voor de eerste schooldag, hebben ze alledrie veel zin om weer te gaan. De schooluniformen zijn vandaag aangeschaft (dat was weer een behoorlijk aantal dollars die er doorheen vlogen), de schriften liggen klaar in de kast, de nieuwe waterflessen zijn binnen en de broodtrommels zijn schoon en gebruiksklaar. Nog maar 6 nachtjes slapen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten