zondag 21 juli 2013

Nieuw (t)huis met intieme momenten (Marja)

We wonen nu een ruime week in ons nieuwe huis. Alle spulletjes beginnen nu hun vaste plek te krijgen in huis en we beginnen wat te aarden. De dingen die we verschrikkelijk vonden toen we hier in trokken, vinden we nog steeds verschrikkelijk, maar je leert er mee om te gaan he.... Nee, het uizicht is fantastisch, daar ligt het niet aan. We wonen in heuevlachtig gebied, het huis ligt redelijk hoog op een helling.  En hoewel twee slaapkamers wat aan de krappe kant zijn, kunnen we onze draai er wel in vinden. En ja, de eettafel staat niet praktisch in de keuken, omdat er een grote vaste bank in staat. Maar dat heeft allemaal zo zijn charme. Zelfs het feit dat de magnetron, vriezer en ons losse keukenblok naar de koude bijkeuken zijn gedegradeerd, heeft wel wat. We hebben in grote spoed regenlaarsen aangeschaft, want de regen loopt hier niet zo makkelijk weg als in de grond van Marlborough.
Onze straat, de volvo staat voor het huis. Gelukkig een plekje voor het huis gevonden ;-)
Links de huiskamer, dan de voordeur met rechts drie slaapamers

Maar de badkamer. Oh. My. God.

Ik heb er om gelachen, ik heb het vervloekt, ik heb er zelfs een klein beetje om gehuild. Maar nu kan ik het ..... nee... ik kan het niet over mijn lippen krijgen..... wij hebben een vreselijke badkamer! En dan gaat het me niet eens om het feit, dat er vrijwel geen druk op de warme kraan staat, waardoor het een eeuwigheid duurt voordat de shampoo uit mijn haren is gespoeld. Of dat je net niet kunt doorwarmen , omdat de straal te zacht is. Het gaat me ook niet om het feit, dat  de ramen gewoon doorzichtig zijn en dat iedereen kan zien wat je uitspookt in de badkamer , met zo'n gezellig  groot raam bij het bad ( had ik je al verteld dat een van de mensen aan de andere kant van de heuvel een sterrekijker heeft, die ze "echt niet" gebruikt om bij andere mensen in huis te kijken?).
We doen gewoon  de lamellen dicht (wel wat donker) van het grote raam en ik heb vandaag plakfolie gekocht voor het kleine raam.

 Ook het feit dat de lichtknopjes aan de buitenzijde zitten (maar dan weer niet allemaal) en dat ik iedere keer vergeet welke ik moet hebben, brengt zo nu en dan ene glimlach op mijn gezicht.

Maar dan nog he ..... wacht,ik laat de foto's wel zien ( niet schrikken!)

Vloerbedekking in de badkamer.... en een bubbelbad..... verkeerde associaties!!
De vloerbedekking kan niet zo goed tegen nattigheid als dat een zeil kan....wie heeft dit ooit verzonnen? (Wederom verkeerde associaties...)

Geen slot op de badkamer, dus we hebben onze creativiteit gebruikt...

En geduld, want er is maar een toilet in huis en die is in de badkamer (hier gelukkig een stukje zeil...




Ik heb niets te veel gezegd he. Dus nu zitten Fons en ik te broeden op een masterplan, met als inzet een compleet nieuwe badkamer met afgesloten toilet en tweede toilet in de badkamer.
En anders zijn we inmiddels al dik tevreden met een afgeslankte versie: zeil erin en een aparte ruimte maken voor de wc. Fons zijn ouders komen over een paar maanden en dan willen we wit allemaal gedaan (laten ) hebben, want dat is het enige probleem: de huisbaas moet inzien, dat deze badkamer een totaal uitzichtloos bestaan  heeft en dat hij snel aan zijn einde geholpen moet worden. En voor ons als gezin van 6 is het ook wel een redelijk punt in onze dagelijkse gang van zaken.....
We houden jullie op de hoogte!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten